Slapp söndag

Ja idag händer det inte mycket med Elin Jonsson. Sitter nere i vardagsrummet, tittar på Brothers and Sisters och surfar lite.. Inte ens en promenad har det blivit idag. Så jäkla trist väder. Små regnar lite idag oxå. Kanske går ut nåt på eftermiddagen iställe. Får se. Rätt skönt att inte göra nånting en dag...
Men så är det ju den där jäkla viktstressen igen. Va till Tommy och Rosie och tittade på film igår så jag passade på att väga mig. Insåg att jag nte gått ner nåt mer och fick ju så klart panik. Vet att jag pratat om det här flera gånger, men jag behöver verkligen hjälp att sluta stressa om det. JAG VET att jag inte kan tänka på det hela tiden, men det är verkligen lättare sagt än gjort. Och jag vet at det även kan vara en anledning till att inte mjölken rinner till ordentligt, att jag stressar så mycket. Jag MÅSTE släppa det. Jag är mamma nu. Måste ju först och främst tänka på att Signe måt bra. Det får väl ta den tid det tar... Dom flesta säger ju att man får räkna med ett år ungefär innan man går ner allt. Och det ä ju ett tag tills dess. Har ju bara gått 7 veckor än :-) Synd bara att man inte är en av dom där kilona bara rinner av när dom ammar....

Nej nu ska jag lägga mig och mysa med lill skrotan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0