Hej igen

Ja då är jag tillbaka igen. Tror jag hihihi.. Så himla skönt att vara hemma. Allt har iaf gått bra och jag och Signe mår bra båda två. Förlossningen va rätt jobbig men det va det värt, så klart :-) Orkar inte berätta alla detaljer. För mycket. Men dom började ju i torsdags med att försöka sätta en ballongkateter så jag skulle börja öppna mig. Men efter ett lååååååångt försök med en hel verktygslåda inne i hönan ( Görans kommentar haha ) så gav dom upp när det inte gick. Då skulle dom försöka med gel på tappen istället, men då började jag få värkar av mig själv så då fick vi gå och lägga oss och sova i förlossningssalen för att se vad som hände. Men natten gick och det blev inget mer, så på fredagen skulle dom försöka med ballongkatern igen, men misslyckades även då.
Så kvart i tio på fredag morgon tog dom hål på forstervattnet och kvart i tolv satte dom droppet. Och sen va det igång. Och det tog tid. Lååååång tid innan det hände nånting, så dom va beredd att stanna av allt och snitta mig istället eftersom jag hade det så jobbigt. Men sen small det bara till och så gick det hur j*vla snabbt som helst istället. För snabbt. Öppnade mig 5cm på tio min. Så jag hann aldrig få nån bedövning. Duktiga mig :-) Barnmorskorna hann knappt duka för förlossning innan hon var ute. Men det va jäkligt häftigt oxå. Kroppen bara tar över och jobbar på av sig själv.
Och Göran va helt underbar. Va vid min sida hela tiden och pussade mig, höll handen och sa att jag va jätteduktig och att han älskade mig..   Han är verkligen bäst min Göran.
Sen hade vi sån tur att vi fick ett eget rum på bb så Göran kunde sova kvar första natten. Sen åkte han hem till barnen på lördag och jag va kvar tills på måndag. Men det va ganska skönt faktiskt. Hade det lite trixigt med amningen från början så det va skönt att få hjälp av tanterna på bb.
Så nu har vi varit hemma några dagar och det känns helt fantastiskt. Hon är så vacker så det finns inte ord. Och så himla snäll. Skriker aldrig, kräks aldrig och är aldrig ledsen *peppar peppar*
Så nu har Görans bror med familj, farmor och moster varit och hälsat på och imorrn kommer mormor och morfar.

Nej nu vill Signe äta lite. Hörs snart igen!
Och tack så mycket för alla fina kommentarer. Det värmer verkligen i hjärtat.
Kram till er alla!!

Kommentarer
Postat av: Svägerskan i Ingersta =)

Hej min goa svägerska! Du har varit superduktig!! Och vad georgious hon är! Moa och hon kommer att kunna leka helt fantastiskt bra med varann!! hihi Hoppas ni kommer på Tommys födelsedag nästa lördag (28/2) (jag ska baka morotskaka tihi ) Stoor Kram!!

2009-02-20 @ 13:13:48
Postat av: Anonym

Grattis till er otroligt vackra tjej :) Skönt att allt gick bra, släkten hälsar. Kraaam

2009-02-22 @ 19:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0