Orolig

Ja nu när förlossningen närmar sig med stormsteg börjar jag mer och mer att oroa mig för saker och ting. Som tex att förlossningen ska gå tokigt, plötslig spädbarnsdöd, att liten ska vara sjuk på något sätt, att amningen inte funkar, hur jag ska klara ekonomin osv. Har ju inga pengar som det är nu, så hur fasiken ska det gå när man ska gå hemma med föräldrarpenning.. Hur har ni som gör/gjort det klarat er? Blir ju inte många slantar i månaden direkt. Har försökt komma på nåt jag kan sälja men har inget hemma hahaha.. Jobbigt det här.  Men men, det löser sig förhoppningsvis.

Igår kom barnvagnen oxå. Står kvar på jobbet dock för jag hann aldrig ta hem den. Så jag har inte kunnat titta på den heller. Får se om jag kan övertala älsklingen att hämta den här idag. Men samtidigt så har vi ju ingen direkt plats för den hemma heller, så det gör väl inte så mycket om den står här ett tag. Men man är ju som nyfiken på hur den ser ut :-)
Blev inget besök på förlossningen igår heller. Va fullt på alla rum så det fanns ingen möjlighet för oss att kika runt. Så vi ska göra ett nytt försök nästa vecka.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0